==================== */ /* Use this with templates/template-twocol.html */ body { background:#1B703A; margin:0; color:#800040; font:x-small Georgia Serif; font-size/* */:/**/small; font-size: /**/small; text-align: center; } a:link { color:#800040; text-decoration:none; } a:visited { color:#cc0000; text-decoration:none; } a:hover { color:#660000; text-decoration:underline; } a img { border-width:0; } /* Header ----------------------------------------------- */ #header-wrapper { width:660px; margin:0 auto 10px; border:1px solid #11593C; } #header-inner { background-position: center; margin-left: auto; margin-right: auto; } #header { margin: 5px; border: 1px solid #11593C; text-align: center; color:#800040; } #header h1 { margin:5px 5px 0; padding:15px 20px .25em; line-height:1.2em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; font: normal bold 442% Georgia, Times, serif; } #header a { color:#800040; text-decoration:none; } #header a:hover { color:#800040; } #header .description { margin:0 5px 5px; padding:0 20px 15px; max-width:700px; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; line-height: 1.4em; font: normal normal 78% 'Trebuchet MS', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; color: #003366; } #header img { margin-left: auto; margin-right: auto; } /* Outer-Wrapper ----------------------------------------------- */ #outer-wrapper { width: 660px; margin:0 auto; padding:10px; text-align:left; font: normal normal 100% Georgia, Serif; } #main-wrapper { width: 410px; float: left; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } #sidebar-wrapper { width: 220px; float: right; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } /* Headings ----------------------------------------------- */ h2 { margin:1.5em 0 .75em; font:normal normal 78% 'Trebuchet MS',Trebuchet,Arial,Verdana,Sans-serif; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color:#a9501b; } /* Posts ----------------------------------------------- */ h2.date-header { margin:1.5em 0 .5em; } .post { margin:.5em 0 1.5em; border-bottom:1px dotted #11593C; padding-bottom:1.5em; } .post h3 { margin:.25em 0 0; padding:0 0 4px; font-size:140%; font-weight:normal; line-height:1.4em; color:#660000; } .post h3 a, .post h3 a:visited, .post h3 strong { display:block; text-decoration:none; color:#660000; font-weight:normal; } .post h3 strong, .post h3 a:hover { color:#800040; } .post-body { margin:0 0 .75em; line-height:1.6em; } .post-body blockquote { line-height:1.3em; } .post-footer { margin: .75em 0; color:#a9501b; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; font: normal normal 78% 'Trebuchet MS', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; line-height: 1.4em; } .comment-link { margin-left:.6em; } .post img { padding:4px; border:1px solid #11593C; } .post blockquote { margin:1em 20px; } .post blockquote p { margin:.75em 0; } /* Comments ----------------------------------------------- */ #comments h4 { margin:1em 0; font-weight: bold; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color: #a9501b; } #comments-block { margin:1em 0 1.5em; line-height:1.6em; } #comments-block .comment-author { margin:.5em 0; } #comments-block .comment-body { margin:.25em 0 0; } #comments-block .comment-footer { margin:-.25em 0 2em; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; } #comments-block .comment-body p { margin:0 0 .75em; } .deleted-comment { font-style:italic; color:gray; } #blog-pager-newer-link { float: left; } #blog-pager-older-link { float: right; } #blog-pager { text-align: center; } .feed-links { clear: both; line-height: 2.5em; } /* Sidebar Content ----------------------------------------------- */ .sidebar { color: #c3d9ff; line-height: 1.5em; } .sidebar ul { list-style:none; margin:0 0 0; padding:0 0 0; } .sidebar li { margin:0; padding-top:0; padding-right:0; padding-bottom:.25em; padding-left:15px; text-indent:-15px; line-height:1.5em; } .sidebar .widget, .main .widget { border-bottom:1px dotted #11593C; margin:0 0 1.5em; padding:0 0 1.5em; } .main .Blog { border-bottom-width: 0; } /* Profile ----------------------------------------------- */ .profile-img { float: left; margin-top: 0; margin-right: 5px; margin-bottom: 5px; margin-left: 0; padding: 4px; border: 1px solid #11593C; } .profile-data { margin:0; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; font: normal normal 78% 'Trebuchet MS', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; color: #a9501b; font-weight: bold; line-height: 1.6em; } .profile-datablock { margin:.5em 0 .5em; } .profile-textblock { margin: 0.5em 0; line-height: 1.6em; } .profile-link { font: normal normal 78% 'Trebuchet MS', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; text-transform: uppercase; letter-spacing: .1em; } /* Footer ----------------------------------------------- */ #footer { width:660px; clear:both; margin:0 auto; padding-top:15px; line-height: 1.6em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; text-align: center; } -->

onsdag 2 juli 2008

Lians utmaning!

Ja,vi får väl se hur det här går.

Jag utmanar dig som läser och känner sig manad att skicka vidare.

Regel: svara på frågorna, skicka vidare, medela den som utmanat dig när du svarat.

Fem saker som finns på din att göra lista:

1. Få upp tonåring ur sängen, det är otroligt hur trött en tonåring kan vara.

2. Se till mina föräldrar som bor ett stenkast bort, en bra anledning att ta en liten promenad, och få i sig en av alla koppar kaffe jag behöver för att hålla mig uppe.

3. En kvadrat meter trädgårdsmeditation här visas gårdagens.



4. Hälsa på min vän Flori, ta ytterligare en promenad, denna gången i ett raskare tempo, och sedan dricka en kopp kaffe, denna gången endast för njutningens skull.

5. Ha maten färdig så gubben håller sig go o gla, och kanske han hjälper mig med vissa saker som jag behöver hjälp med, idag.

Vad jag gjorde för tio år sedan!!!??

Ja, då ska hjärnkontoret arbeta. Tio år sedan få se nu äldsta dottern 11 då mellan dottern 8, och minstingen 1, vid den här tiden var jag nog fortfarande hemma, men skulle nog börja mitt arbete, efter en camping semester i södra Sverige, ev var vi en tur till Västerås där jag har en barndomsvän.

Ställen jag bott på.

Ja, Västerås får jag väl börja med, hummlegatan, violstigen, skjutbanegatan ( här tycks alla jag träffat senare i livet bott).

Mina föräldrar hade en dröm om eget hus och vi hamnade i ett litet brukssamhälle, huset kom några månader senare, och till en då tonårings fasa mitt i djupaste skogen.

Flydde ganska snart till större ort (Växjö) så fort jag började läsa på gymnasiet.

Längtade hela tiden till Västerås men mötte min man och är nu alldeles nöjd med att bo i en liten bruksort igen.

Fem saker jag skulle göra om jag blev biljonär.

Jag är människa, därför också egoist, givet vis se till att jag och mina nära och kära får det bra. Resa, javisst. Skulle gärna lägga en del på en framtida sysselsättning (socialt betonat), typ träffpunkt. Utbildning, både för mig själv och till andra behövande (typ Uländer.)

Det här var svårt att svara på kram ni som läser


3 kommentarer:

Li@n sa...

Kul att läsa...skulle gratulera dig på din namnsdag idag-ROSA!

Grattis grattis
kram

Li@n sa...

Hoppas du har det gott där du nu är...du har en award att hämta hos mej sen.
kram kram
L (filen med de scannade korten såg bra ut men jag har inte provat att skriva ut dem än)

Elzie sa...

Hallå där! Kul att läsa din utmaning. Jag har - äntligen - blivit färdig att göra min också *s*.
Hoppas att ryggen känns bra idag.
Kram Elzie