==================== */ /* Use this with templates/template-twocol.html */ body { background:#1B703A; margin:0; color:#800040; font:x-small Georgia Serif; font-size/* */:/**/small; font-size: /**/small; text-align: center; } a:link { color:#800040; text-decoration:none; } a:visited { color:#cc0000; text-decoration:none; } a:hover { color:#660000; text-decoration:underline; } a img { border-width:0; } /* Header ----------------------------------------------- */ #header-wrapper { width:660px; margin:0 auto 10px; border:1px solid #11593C; } #header-inner { background-position: center; margin-left: auto; margin-right: auto; } #header { margin: 5px; border: 1px solid #11593C; text-align: center; color:#800040; } #header h1 { margin:5px 5px 0; padding:15px 20px .25em; line-height:1.2em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; font: normal bold 442% Georgia, Times, serif; } #header a { color:#800040; text-decoration:none; } #header a:hover { color:#800040; } #header .description { margin:0 5px 5px; padding:0 20px 15px; max-width:700px; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; line-height: 1.4em; font: normal normal 78% 'Trebuchet MS', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; color: #003366; } #header img { margin-left: auto; margin-right: auto; } /* Outer-Wrapper ----------------------------------------------- */ #outer-wrapper { width: 660px; margin:0 auto; padding:10px; text-align:left; font: normal normal 100% Georgia, Serif; } #main-wrapper { width: 410px; float: left; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } #sidebar-wrapper { width: 220px; float: right; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } /* Headings ----------------------------------------------- */ h2 { margin:1.5em 0 .75em; font:normal normal 78% 'Trebuchet MS',Trebuchet,Arial,Verdana,Sans-serif; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color:#a9501b; } /* Posts ----------------------------------------------- */ h2.date-header { margin:1.5em 0 .5em; } .post { margin:.5em 0 1.5em; border-bottom:1px dotted #11593C; padding-bottom:1.5em; } .post h3 { margin:.25em 0 0; padding:0 0 4px; font-size:140%; font-weight:normal; line-height:1.4em; color:#660000; } .post h3 a, .post h3 a:visited, .post h3 strong { display:block; text-decoration:none; color:#660000; font-weight:normal; } .post h3 strong, .post h3 a:hover { color:#800040; } .post-body { margin:0 0 .75em; line-height:1.6em; } .post-body blockquote { line-height:1.3em; } .post-footer { margin: .75em 0; color:#a9501b; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; font: normal normal 78% 'Trebuchet MS', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; line-height: 1.4em; } .comment-link { margin-left:.6em; } .post img { padding:4px; border:1px solid #11593C; } .post blockquote { margin:1em 20px; } .post blockquote p { margin:.75em 0; } /* Comments ----------------------------------------------- */ #comments h4 { margin:1em 0; font-weight: bold; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color: #a9501b; } #comments-block { margin:1em 0 1.5em; line-height:1.6em; } #comments-block .comment-author { margin:.5em 0; } #comments-block .comment-body { margin:.25em 0 0; } #comments-block .comment-footer { margin:-.25em 0 2em; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; } #comments-block .comment-body p { margin:0 0 .75em; } .deleted-comment { font-style:italic; color:gray; } #blog-pager-newer-link { float: left; } #blog-pager-older-link { float: right; } #blog-pager { text-align: center; } .feed-links { clear: both; line-height: 2.5em; } /* Sidebar Content ----------------------------------------------- */ .sidebar { color: #c3d9ff; line-height: 1.5em; } .sidebar ul { list-style:none; margin:0 0 0; padding:0 0 0; } .sidebar li { margin:0; padding-top:0; padding-right:0; padding-bottom:.25em; padding-left:15px; text-indent:-15px; line-height:1.5em; } .sidebar .widget, .main .widget { border-bottom:1px dotted #11593C; margin:0 0 1.5em; padding:0 0 1.5em; } .main .Blog { border-bottom-width: 0; } /* Profile ----------------------------------------------- */ .profile-img { float: left; margin-top: 0; margin-right: 5px; margin-bottom: 5px; margin-left: 0; padding: 4px; border: 1px solid #11593C; } .profile-data { margin:0; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; font: normal normal 78% 'Trebuchet MS', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; color: #a9501b; font-weight: bold; line-height: 1.6em; } .profile-datablock { margin:.5em 0 .5em; } .profile-textblock { margin: 0.5em 0; line-height: 1.6em; } .profile-link { font: normal normal 78% 'Trebuchet MS', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; text-transform: uppercase; letter-spacing: .1em; } /* Footer ----------------------------------------------- */ #footer { width:660px; clear:both; margin:0 auto; padding-top:15px; line-height: 1.6em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; text-align: center; } -->

onsdag 11 mars 2009

Ett liv efter Götet

Vi överlevde och nu är huvudet fullt av ideer, och peppar peppar drog inte på mej den förkylning, en annan mässbesökare så givmilt delade med sig, genom att hosta mej över axeln.
Anita flyttade till Vetlanda, för ett bra tag sedan, och nu är det äntligen dags att besöka henne.
MAX asken som följde med efter en stads resa, fick bli lådan vi ska fylla med något gott.
Tapet papper igen, siden blommor från ljusmanchett, och så lite spetts.
Tagsen ska vi som ska dit skriva våra namn på.
Den lilla nyckel pigan hittades när jag städade minstingens rum, där kan man i bland göra fynd, hon är som en liten ekorre, och ibland ser man inget för alla bra och ha grejor.
Många kramar till alla utom hon med snuvan.
Roza


16 kommentarer:

Elzie sa...

Vad jättefin den blev. Du är för go du Roza som använder tapeter istället. Skönt att hostande damen inte smittade dig. Det var ju risk för alla annars, ha, ha.
Ha det så gott.
Kram Elzie

Lene sa...

Hej Roza! Jättesnygg och jag gillar din kreativitet! Det är ju det här som är scrapping att använda det man har! Härligt vännen!
Sen tänkte jag bara säga att du väll att det bara är 37 km. till Nässjö från Vetlanda.... tänk på när du åker dit ibland!!!
Kramizar från Lene

Petra sa...

Kanonfin ask. Det blir säkert väninnan glad för.
Ja, att hosta i armvecket är väl det minsta man kan begära av förkylda personer. Herregud, det lär man ju en barnunge.
Ha en bra dag min kära vän.
Kram
Petra

Lene sa...

hej igen min vän. Ler lite när jag läser det jag skrev innan. Jisses va stavfel det var där... men du kanske förstår ändå?
Jag har skickat ett mail till Lian om träfen. Jag har ingen mailadress till dig så jag kan inte skicka det, men som sagt Lian vet!
Inte så länge kvar nu!!!
Kramizar från Lene

CamillaA sa...

Hej Roza!
Visst träffas vi den helgen om inget oförutsätt händer...
Ska bli såå kul att ses.
Nu äntligen har jag fått en scanner igen så jag har kunnit lägga in vad jag gjort..
Ha en bra helg själv ska jag jobba.
kram Camilla

Li@n sa...

Ja vad gör inte du om??? Altrandets mästarinna!!!

Underbar helg önskar jag dig
(själv sitter jag på jour och surar)
kram kram
Lian

Petra sa...

Jag tyckte oxå rätt låt vann. Älskar den här popoperan, var en favorit från första början. Så jag är nöjd. Tror till o med hon kan ta hem segern i Moskva.
Kram
Petra

Karina sa...

Hej. Jag gillar verkligen din ide med tapeterna. Kommer att norpa den så småningom när jag har vägarna förbi en tapetaffär. Hoppas att du får en trevlig Måndags kväll. Kramar Karina

Lene sa...

Roza min kära vän!

Om du får lite gubber och gummor av mig, får jag då stämpla upp lite av din stjärntecken på lördag?
Det ska bli så kul att ses igen!!!
massor av kramar från Lene

Petra sa...

Hej Roza, har åkt på influensa med feber, frossa, halsont och snuva och ont överallt. Nej, följer inte med på lördag.
Längesen jag var så dålig i influensa. Usch och fy, har inte sovit i natt och känner mej urkass.
Hoppas ni får trevligt hos Lene.
Kramar
Petra

Roza sa...

Ja se den nysande och hostande mässbesökaren lyckades hitta ett offer. Undrar om man kan skicka räkningen till henne?

Elzie sa...

Jag kommer inte heller till Lene. Det finns inte tid till det helt enkelt. Tyvärr. Hade varit roligt, men det går väl fler tåg.
Hoppas du mår bra.
Kram Elzie

Lene sa...

hallo vännen! Inte många dagar kvar nu! Må gott tills vi ses!
kram lene

Petra sa...

Trevlig helg o scrappa lugnt.
Kramiz
Petra

Lene sa...

hej vännen!
Du har en utmaning i min blogg!
Kram lene

Tack för senast det var mycket trevligt!

Petra sa...

Det kan löna sej att besöka min blogg idag.
Hoppas allt är bra med dig min kära vän. Förkylningen sitter i lite men jag är bättre. Har varit ute på en promenad idag men vinden är kall.
Kram
Petra